Doradca zawodowy | Fizjoterapeuta | Logopeda | Mediator | Neurologopeda | Pedagog | Psycholog | Terapeuta
Szkolenie - zestawienieEmisja głosu jako kluczowy etap samowiedzy każdego logopedy oraz terapia oddechowa i emisyjna w pracy z pacjentem
Prowadzący:
Edwin Bażański – aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, logopeda, neurologopeda kliniczny, terapeuta emisji głosu. Doktorant Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Śląskiego
i Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Od dwudziestu lat zajmuje się poszukiwaniem skutecznych metod wydobywania głosu u osób nie tylko zajmujących się zawodowo pracą głosem ale także u osób z upośledzeniami oraz u osób z niepłynnością mowy.
Program:
1. Archetyp parametrów oddechowych czyli anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania prawidłowego oddechu oraz anatomiczne uwarunkowania części twarzowej w wywoływaniu dźwięku.
2. Typologia oddechu – podziały ze względu na płeć, funkcjonowanie czynnościowe i społeczne. Zróżnicowanie oddechowe u obojga płci warunkujące specyfikę głębokości oddechowej, prawidłowości, upośledzenia.
3. Etapy rozwoju oddechowego we wszystkich okresach rozwojowych.
4. Metody diagnozowania upośledzeń pracy przepony.Podział anomalii przeponowych z uwzględnieniem głębokości przeponowo-rezonacyjnej. Aktywizacja przepony poprzez trening wysiłkowy.
5. Rezonator czaszkowy, piersiowy i brzuszny. Rejestratory tonów niskich i wysokich.
6. Appoggio – podparcie oddechowe jako apogeum.
7. Terapia oddechowa jako dążenie do wsparcia rozwoju językowego:
2. Typologia oddechu – podziały ze względu na płeć, funkcjonowanie czynnościowe i społeczne. Zróżnicowanie oddechowe u obojga płci warunkujące specyfikę głębokości oddechowej, prawidłowości, upośledzenia.
3. Etapy rozwoju oddechowego we wszystkich okresach rozwojowych.
4. Metody diagnozowania upośledzeń pracy przepony.Podział anomalii przeponowych z uwzględnieniem głębokości przeponowo-rezonacyjnej. Aktywizacja przepony poprzez trening wysiłkowy.
5. Rezonator czaszkowy, piersiowy i brzuszny. Rejestratory tonów niskich i wysokich.
6. Appoggio – podparcie oddechowe jako apogeum.
7. Terapia oddechowa jako dążenie do wsparcia rozwoju językowego:
- Diagnoza per oculis,
- Diagnoza sensoryczno-manualna,
- Diagnoza rezonacyjna,
- Diagnoza iluminacji dźwiękowo –myślowej.
- „stres komunikacyjny” w autyzmie czyli neurotyczny lęk przed „mówieniem przeponowym” - przykładowe materiały filmowe,
- „uduszony głos” czyli krtaniowy i tchawiczy charakter głosu w Zespole Downa (przykładowe materiały filmowe),
- Technika Delikatnego Startu Mowy (TDSM) oraz Technika Przedłużonego Mówienia (TPM) u osób z niepłynnością mowy,
- „wybudzanie głosu” czyli spastykagłosu w afazji.
10. Ćwiczenia głosowe z zakresu Metod Prezentacji Osobistej z zastosowaniem „sinusoidalności głosowej” w przemówieniu publicznym, podczas zajęć z dzieckiem, podczas wizyty terapeutycznej, w życiu prywatnym.
Uczestnicy warsztatów otrzymają certyfikaty ukończenia szkolenia oraz materiały dotyczące omawianych zagadnień.