Doradca zawodowy | Fizjoterapeuta | Logopeda | Mediator | Neurologopeda | Pedagog | Psycholog | Terapeuta
Szkolenie - zestawienieOpóźniony rozwój mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne
Prowadząca:
2. Część praktyczna 5,5 - 6 godz.:
Więcej informacji o szkoleniu: 608 782 558 lub poradnia(at)educata.pl
Agata Gładowicz- Bojarska neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena. Od wielu lat pracuje jako logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie. Inicjatorka i prowadząca spotkania edukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Autorka/współautorka warsztatów „Kiedy do logopedy”, „W co się bawić?”, „Dorosły wobec dziecięcej zabawy” oraz „Stymulowanie rozwoju mowy dziecka”.
Prowadzi szkolenia dla logopedów z zakresu wywoływania głosek oraz opóźnionego rozwoju mowy. Aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nauczyciel akademicki – prowadzi zajęcia ze studentami w ramach podyplomowych studiów logopedycznych.
Program szkolenia:
1. Część teoretyczna ok.: 1,5 - 2 godz.:
- O.r.m. –zakres pojęcia.
- Prawidłowy rozwój mowy jako inspiracja do prowadzenia terapii.
- Opóźniony rozwój mowy w świetle zaburzeń integracji sensorycznej.
- Psychologiczne i pedagogiczne skutki o.r.m.
- Metody i techniki wspomagające terapię.
- Program Learning Language and Loving It.
- Diagnoza.
- Obszary jakie rozwijamy w terapii dziecka z o.r.m.
- Przykłady zabaw na pracę w każdym obszarze z uwzględnieniem oddziaływań 1:1 i w małych grupach, w tym: wzbogacanie słownictwa biernego; wzbogacanie słownictwa czynnego- odsamogłosek do wyrazów wielosylabowych; zabawy kształtujące prawidłową odmianęczęści mowy; modelowanie zdań; ćwiczenia fluencji słownej; zabawy doskonalące motorykę małą i dużą we współdziałaniu z mówieniem; ćwiczenia percepcji, pamięci iuwagi słuchowej.
- Jak budować atrakcyjne zajęcia w pracy z małym dzieckiem.
- W co się bawić? Inspiracje dla rodziców.
- Postępowanie logopedyczne - wskazówki dla rodziców i terapeutów.
- Jak aktywizować dziecko z opóźnieniem rozwoju mowy podczas występów w przedszkolu.
Więcej informacji o szkoleniu: 608 782 558 lub poradnia(at)educata.pl